Warning Cookies are used on this site to provide the best user experience. If you continue, we assume that you agree to receive cookies from this site.Learn More    I accept

Αναπνεύστε σωστά!

Partner Articles

 

Μπορεί να ακούγεται απλό ή ασήμαντο, πόσες όμως φορές δεν έχουμε δει το πρόσωπο κάποιου ατόμου στο γυμναστήριο να γίνεται κατακόκκινο κρατώντας την αναπνοή του κατά την εκτέλεση μιας άσκησης; Η σωστή αναπνοή κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι πολύ σημαντική και ως επί το πλείστων δεν επιδέχεται της προσοχής που της αρμόζει.

Σε γενικές γραμμές, η σωστή αναπνοή αρχίζει με σωστή εισπνοή. Η διαδικασία αυτή γίνεται με την εισπνοή ρυθμικά μέσω της μύτης. Όταν εισπνέετε, το οξυγόνο μεταφέρεται από τους πνεύμονες στο αίμα και στη συνέχεια στους μυς. Έπειτα, οι μύες χρησιμοποιούν το οξυγόνο κατά τη διάρκεια της κυτταρικής αναπνοής για να μεταφέρουν ενέργεια από τη γλυκόζη και τα μόρια λιπαρών οξέων σε ένα μόριο που ονομάζεται τρι-φωσφορική αδενοσίνη, γνωστό ως ΑΤΡ. Το ΑΤΡ στη συνέχεια χρησιμοποιείται ως ενέργεια που επιτρέπει μυϊκές συστολές.



Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι κατά τη διάρκεια της παραπάνω κυτταρικής αναπνοής, δημιουργείται διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό το διοξείδιο του άνθρακα θεωρείται ένα υποπροϊόν («απόβλητο») που μεταφέρεται από τους μυς στην κυκλοφορία του αίματος και βγαίνει έξω από τους πνεύμονες κατά την εκπνοή. Ας υπενθυμίσω την κατάλληλη εισπνοή / εκπνοή σε μία τυπική άσκηση άρσης βαρών. Καθώς εκτελείτε καθίσματα (squats) εισπνεύστε καθώς κατεβαίνετε με το βάρος και εκπνεύστε καθώς ανεβαίνετε.



Η κατανάλωση αντιοξειδωτικών έχει δείξει θετικά αποτελέσματα, επιτρέποντας το οξυγόνο να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά. Βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες Α, C και D, και το συνένζυμο CoQ10 έχουν δείξει να περιέχουν πληθώρα αντιοξειδωτικών. Παραδείγματα από τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι οι καρδιές αγκινάρας, τα βατόμουρα, και οι φράουλες.

Η κατανάλωση λιπαρών οξέων έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει την ποσότητα του οξυγόνου που η αιμοσφαιρίνη μπορεί να μεταφέρει στο αίμα. Το ανθρώπινο σώμα δεν παράγει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα όπως το λινελαϊκό οξύ και το άλφα λινολενικό οξύ, συνεπώς συνίσταται η συμπληρωματική λήψη των παραπάνω. Όσον αφορά τα τρόφιμα, το ελαιόλαδο, ο λιναρόσπορος, τα φασόλια σόγιας, το ηλιέλαιο, και τα καρύδια είναι καλές φυσικές πηγές.


Λιονάκης Γιώργος | Mail - Facebook

Όχι, ευχαριστώ



What to expect: Σε περίπτωση που θέλετε να διαγραφείτε απο τη λίστα μας παρακαλώ επιλέξτε το σύνδεμο "Διαγραφή απο τη λίστα" στο εκάστοτε email που σας στέλνουμε.