Warning Cookies are used on this site to provide the best user experience. If you continue, we assume that you agree to receive cookies from this site.Learn More    I accept

Γυναίκες και Βάρη

Partner Articles

Γυναίκες και Βάρη

Γράφει ο Λιονάκης Γιώργος

Πλην των οικογενειακών βαρών, οι γυναίκες πρέπει να προπονούνται με αντιστάσεις γιατί όχι μόνο θα γίνουν δυνατότερες μέσα στο γυμναστήριο αλλά και στην καθημερινότητά τους. Συχνά οι γυναίκες αποφεύγουν την προπόνηση με βάρη γιατί θεωρούν ότι θα «φουσκώσουν» και θα χάσουν την θηλυκότητα τους. Αυτό είναι ένας από τους πιο παλιούς μύθους, που κυνηγάει τις ασκούμενες που μπαίνουν για πρώτη φορά σε ένα γυμναστήριο.

Για να αυξήσετε κατά πολύ την μάζα σας χρειάζεται υπερθερμιδική διατροφή, να είστε γενετικά προικισμένοι και μην ξεχνάμε ότι οι γυναίκες έχουν αυξημένα τα οιστρογόνα (βλ. οιστρογόνα), ορμόνες που παράγονται από τις ωοθήκες και ευθύνονται για την ανάπτυξη των γυναικείων σεξουαλικών χαρακτηριστικών, και μειωμένη την τεστοστερόνη. Άρα δεν θα πρέπει να έχουν τέτοιες ανησυχίες.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα οφέλη ενός προγράμματος με βάρη:

1. Αύξηση της πυκνότητας των οστών

Οι γυναίκες είναι ευάλωτες στην οστεοπόρωση καθώς γερνούν. Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη είναι η πρόληψη της οστεοπόρωσης ή η καταπολέμηση αυτής. Έρευνες δείχνουν ότι ο συνδυασμός προπόνησης με βάρη και η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου όχι μόνο μπορεί να προστατεύσει την απώλεια οστικής μάζας αλλά και να την ανανεώσει.

2. Ποιότητα ζωής

Οι γυναίκες που προπονούνται με βάρη μπορούν να κερδίσουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων της μείωση των πόνων της σπονδυλικής στήλης, σύμφωνα με τους ερευνητές Michael L. Pollock και Kevin R. Vincent από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα. Η προπόνηση δύναμης βελτιώνει επίσης την ανοχή στη γλυκόζη και την ευαισθησία στην ινσουλίνη, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες της εμφάνισης διαβήτη.

3. Αυξημένη γνωστική λειτουργία

Στους New York Times αναφέρθηκε μία μελέτη η οποία έδειξε ότι η προπόνηση με βάρη μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα του εγκεφάλου να επικεντρωθεί και να λάβει αποφάσεις. Δύο ομάδες ηλικιωμένων γυναικών, μια ομάδα που εκτελεί ασκήσεις ενδυνάμωσης δύο φορές την εβδομάδα και μία που κάνει μόνο ασκήσεις ισορροπίας ή τόνωσης, συγκρίθηκαν μετά από ένα χρόνο. Όταν η γνωστική λειτουργία των γυναικών αξιολογήθηκε, οι γυναίκες στην ομάδα της προπόνησης με βάρη είχε βελτιωμένη απόδοση, ενώ η άλλη ομάδα παρουσίασε μικρή πτώση.

4. Αύξηση του μεταβολισμού

Κάθε είδος της άσκησης καίει θερμίδες, αλλά η προπόνηση ενδυνάμωσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμη εάν προσπαθείτε να χάσετε το περιττό λίπος του σώματος. Η προπόνηση δύναμης μόνο δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού σωματικού λίπους περίπου 3% σε μόλις 10 εβδομάδες, ακόμη και αν δεν κοπεί καμία θερμίδα από την διατροφή σας. Αυτό μεταφράζεται σε τρεις ίντσες (2,54εκ.) συνολικά από τη μέση και τους γοφούς σας.

5. Καλύτερη ισορροπία

Η ισχυροποίηση του πυρήνα (μύες της λεκάνης, του χαμηλού μέρους της πλάτης, των γοφών και της κοιλιάς) και των ποδιών αυξάνουν την ικανότητα σας να διατηρείτε την ισορροπία και την λειτουργική σας δύναμη.

Λιονάκης Γιώργος - Lionakis Personal Training Methods
Certified Elite Personal Trainer EQF Level 4, EREPS member, GR.A.F.T.S Hellas, European Health & Fitness Association)
Certified Functional Training Instructor by Purmotion USA
Certified Pool Lifeguard by Modern Marine Education (Government recognized)
B.A. Honours Degree at Department of Communication & Mass Media Studies by National & Kapodistrian University of Athens
Όχι, ευχαριστώ



What to expect: Σε περίπτωση που θέλετε να διαγραφείτε απο τη λίστα μας παρακαλώ επιλέξτε το σύνδεμο "Διαγραφή απο τη λίστα" στο εκάστοτε email που σας στέλνουμε.