Warning Cookies are used on this site to provide the best user experience. If you continue, we assume that you agree to receive cookies from this site.Learn More    I accept

Τα πάντα για την κυτταρίτιδα!

Partner Articles

Τι είναι;

Με τον όρο "κυτταρίτιδα" αναφερόμαστε στην εναπόθεση νερού και λίπους στον υποδόριο ιστό, που συνοδεύεται από μειωμένη ελαστικότητα και εμφάνιση της χαρακτηριστικής μορφής "ρυτίδων" πάνω στο δέρμα.

Είναι πάθηση αρκετά διαδεδομένη, απ' την οποία πάσχει το 80% των γυναικών όλων των ηλικιών.

Που εντοπίζεται;

Εμφανίζεται με πολλές όψεις και ποικίλλει κατά περιοχές. Οι κύριες όψεις είναι:

  • Σκληρή - Κατακράτηση λίπους
  • Μαλακή - Κατακράτηση ύδατος
  • Συσχετισμένη - Κατακράτηση λίπους και ύδατος

Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, αλλά τα πιο συνηθισμένα είναι:

  • Μηροί
  • Γλουτοί
  • Εσωτερικό των μπράτσων
  • Στομάχι
  • Κοιλιά
  • Γάμπες

Η κυτταρίτιδα δεν εμφανίζεται μόνο σε παχύσαρκα άτομα (γενικευμένη κυτταρίτιδα) αλλά και σε ισχνά (εντοπισμένη κυτταρίτιδα).

Η γενικευμένη κυτταρίτιδα συνοδεύεται συνήθως και από παχυσαρκία, παρουσιάζει πόνους κυρίως στον αυχένα και στη μέση. Επιπρόσθετα εμφανίζει μια διαρκή τάση κατακράτησης υγρών στο δέρμα (περισσότερο αισθητή τις παραμονές της εμμήνου ρήσεως).

Η εντοπισμένη κυτταρίτιδα παρουσιάζεται στα κάτω (πιο γνωστή μορφή), άνω άκρα (κυρίως στην εμμηνόπαυση), στο θώρακα (στο άνω μέρος των μαστών συνοδευόμενη από παχυσαρκία), στην κοιλιά, στο πρόσωπο (σπάνια μορφή), στον αυχένα (συχνή μορφή που μπορεί να προκαλέσει επίμονες κεφαλαλγίες και αυχεναλγίες, που δεν παίρνουν αναλγητικό), στην ράχη (επακόλουθο της κυτταρίτιδας τους αυχένα).

 

Που οφείλεται;

Τα αίτια για την κυτταρίτιδα μπορεί να είναι πολλά όπως η καθιστική ζωή, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα, η διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος, κάποιες ορμονικές διαταραχές, η παρουσία παχυσαρκίας και κακής διατροφής, το κάπνισμα, η συχνή και υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, η δυσκοιλιότητα.

Αναπτύσσεται από κακή τοπική αιμάτωση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα εκείνης της περιοχής να μην τρέφονται καλά. Έτσι ο οργανισμός, αντί να αναδομεί και να καίει το λίπος, το αποθηκεύει στα λιποκύτταρα που το έχουν πιο πολύ ανάγκη για να τραφούν. Η αφύσικη αυτή συσσώρευση λίπους οδηγεί τα συγκεκριμένα λιποκύτταρα να αυξάνουν σε όγκο και κατά συνέπεια να συμπιέζουν τα αγγεία, να εμποδίζουν τις ανταλλαγές ουσιών και να επιδεινώνουν το πρόβλημα της μικροκυκλοφορίας.

Το κεφάλαιο "κυτταρίτιδα" είναι πολύ μεγάλο και χρίζει ιδιαίτερης προσοχής, όχι μόνο για λόγους αισθητικής αλλά κυρίως υγείας. Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθούμε στο πως μπορεί να καταπολεμηθεί, τι διατροφή πρέπει να ακολουθήσει ο έχων το πρόβλημα αυτό και που βοηθάει η άσκηση.

 

Ποιος ο ρόλος της διατροφής και ποια τα σημεία προσοχής;

Η διατροφή μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη της κυτταρίτιδας διότι  ανάλογα με το πως και το τι τρώμε ποικίλλει και ο βαθμός της κυτταρίτιδας.

Η κακή διατροφή προκαλεί άμεσα κυτταρίτιδα ενώ η σωστή διατροφή μπορεί να την αναστείλει. Πριν ακολουθήσει πάντως κάποια κοπέλα ένα πρόγραμμα διατροφής καλό είναι να κάνει ένα πλήρες ορμονικό έλεγχο και ακολούθως η συγκρότηση προγράμματος αναλόγως με τα αποτελέσματα αυτού.

 

Όσον αφορά τη διατροφή τώρα, οι συμβουλές μου είναι οι εξής:

  • Μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών οξέων (τηγανιτά,βούτυρα ζωικής προέλευσης,γαλακτοκομικά και τυροκομικά πλήρων λιπαρών, αλλαντικά, κρέμες γάλακτος κτλ) και αντιθέτως αυξημένη πρόσληψη μονοακόρεστων (ελαιόλαδο) και πολυακόρεστων (λιπαρά ψάρια).
  • Μειωμένη πρόσληψη αλατιού (προκαλεί κατακράτηση υγρών).
  • Μειωμένη πρόσληψη αλκοόλ (προκαλεί επίσης κατακράτηση υγρών και προσφέρει <<άδειες>> θερμίδες).
  • Αν καπνίζετε ελαττώστε το και τέλος κόψτε το τελείως (η κυτταρίτιδα είναι το λιγότερο που προκαλεί).
  • Αυξημένη κατανάλωση νερού. Το νερό βοηθάει σε διάφορες λειτουργίες του οργανισμού ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό όλων των βασικών θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτείνες, λίπη). Λαμβάνουμε 2-4 λίτρα ημερησίως, ειδικά τους ζεστούς μήνες.
  • Ενδείκνυται η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών (αποτελούν πηγή ιχνοστοιχείων και μετάλλων), όπως επίσης οσπρίων και δημητριακών ολικής αλέσεως (πλούσια σε αμινοξέα, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο ,βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες).
  • Τακτικό πρόγραμμα άσκησης.

 

 


Λιονάκης Γιώργος | Mail - Facebook

Όχι, ευχαριστώ



What to expect: Σε περίπτωση που θέλετε να διαγραφείτε απο τη λίστα μας παρακαλώ επιλέξτε το σύνδεμο "Διαγραφή απο τη λίστα" στο εκάστοτε email που σας στέλνουμε.