Warning Cookies are used on this site to provide the best user experience. If you continue, we assume that you agree to receive cookies from this site.Learn More    I accept

Ινσουλίνη (Μέρος 3)

Partner Articles

Ινσουλίνη (Μέρος 3)

Γράφει ο Λιονάκης Γιώργος

Ινσουλίνη - μέρος 3

 

Σε αντίθεση με τη φυσική απελευθέρωση της GH και της τεστοστερόνης, η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που έχει τη δυνατότητα να κάνει μεγάλο καλό αλλά και πολύ κακό. Πρέπει συνεπώς να χρησιμοποιηθεί αναλόγως. Η ινσουλίνη, που παράγεται από τα β-κύτταρα στο πάγκρεας, είναι κεντρικής σημασίας για τη ρύθμιση των υδατανθράκων και το μεταβολισμό του λίπους. Η απελευθέρωσή της σε υπερβολικές ποσότητες και σε λανθασμένες χρονικές στιγμές, μπορεί να προάγει την αποθήκευση λίπους. Αν χρησιμοποιηθεί με στρατηγικό τρόπο όμως, μπορεί να δημιουργήσει ένα αναβολικό περιβάλλον ανυψώνοντας τα μυϊκά κέρδη και τη σωστή εναπόθεση του λίπους.

Σε μια υποθερμιδική προ-αγωνιστική διατροφή, για παράδειγμα, τα χαμηλά επίπεδα της ινσουλίνης σε κατάσταση ηρεμίας (μεταξύ των προπονήσεων και ιδίως πριν τον ύπνο) μπορούν να βοηθήσουν στην καύση του λίπους, ενώ τα υψηλά επίπεδα γύρω και μετά από την προπόνηση, μπορεί να προωθήσουν την ταχεία απορρόφηση των αμινοξέων και των υδατανθράκων, απαραίτητα και τα δύο για την μεγιστοποίηση των μυϊκών κερδών.

Για να αυξήσουμε την παραγωγή της ινσουλίνης, η υψηλή πρόσληψη υδατανθράκων είναι απαραίτητη. Η τέλεια στιγμή για να καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων είναι λίγο πριν και αμέσως μετά την προπόνηση. Περίπου 40 γραμμάρια πριν και 50-60 γραμμάρια μετά την προπόνηση (περίοδος που οι μύες θα τους χρησιμοποιήσουν για να τροφοδοτήσουν με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά τους πεινασμένους μύες) μπορεί να λειτουργήσουν ευεργετικά για ένα άτομο 80-85 κιλών περίπου. Αντίθετα, κρατήστε τους υδατάνθρακες σε σχετικά μέτρια επίπεδα για το υπόλοιπο της ημέρας, διατηρώντας χαμηλά τα επίπεδα της ινσουλίνης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η αποθήκευση λίπους.

Η χρήση του κατάλληλου υδατάνθρακα γύρω από την προπόνηση (pre-/post-workout) είναι πολύ σημαντική. Πριν αλλά και μετά την προπόνηση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Vitargo Plus της Warriorlab (http://www.xtr.gr/el/vitargoelectrolyte-1500g-warriorlab.html) όπως και το Waxymaize επίσης της Warriorlab (http://www.xtr.gr/el/waxymaize-4x1500-bag-warriorlab.html). Το waxy maize starch είναι η νεότερη καινοτομία υδατάνθρακα στην αγορά των συμπληρωμάτων. Προέρχεται από άμυλο καλαμποκιού ή πατάτας αναλόγως την εταιρία. Περνάει γρήγορα στο στομάχι και απορροφάται αμέσως λόγω της μεγάλης μοριακής του μάζας και της χαμηλής του ωσμωτικότητας. Δεν διεγείρει την ινσουλίνη το ίδιο με την δεξτρόζη, που είναι ξεκάθαρα υδατάνθρακας υψηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Λιονάκης Γιώργος - Lionakis Personal Training Methods
Certified Elite Personal Trainer EQF Level 4, EREPS member, GR.A.F.T.S Hellas, European Health & Fitness Association)
Certified Functional Training Instructor by Purmotion USA
Certified Pool Lifeguard by Modern Marine Education (Government recognized)
B.A. Honours Degree at Department of Communication & Mass Media Studies by National & Kapodistrian University of Athens
Όχι, ευχαριστώ



What to expect: Σε περίπτωση που θέλετε να διαγραφείτε απο τη λίστα μας παρακαλώ επιλέξτε το σύνδεμο "Διαγραφή απο τη λίστα" στο εκάστοτε email που σας στέλνουμε.